說好話

You look great today
你今天看上去很棒

Everything tastes great
每樣東西都很美味!

I admire your work
我非常羨慕你

I envy you very much
我非常羨慕你

I respect your work
我對你的工作表示敬意

I'm very pleased with your work
我對你的工作非常滿意

Nice going!
我對你的工作非常滿意

The food is delicious
好吃!

This is really a nice place
這真是個好地方!

We're so proud of you
我們十分為你驕傲

What an adorable baby!
多么可愛的孩子

You always know the right thing to say
多么可愛的孩子

You did a good job
你幹得非常好

You have a good sense of humor
你真幽默

You have a good taste
你很有品位

You have a very successful business
你的事業很成功

You look like a million dollars
你看上去帥呆了

You look nice in that color
你穿那種顏色很好看

You two make a lovely couple
你們真是天生的一對!

Your Chinese is really surprising
你的中文令人驚訝

Your company is very impressive
你的公司給我留下深刻印象

Your English is incredible
我真不敢相信你的英語

Your son/daughter is so cute
你的孩子很可愛

Your wife is very charming
你的妻子很有魅力!

You're looking sharp!
你看上去真精神/真棒/真漂亮

You're really talented
你很有天賦

You're so smart
你非常聰明

You're very eloquent
你非常聰明

You're very professional
你非常專業

You've got a great personality
你的個性很好

You did a good job
做得好

You look like a movie star
做得好

You look outstanding
做得好

沒有留言: